Kadra

first-notes-music-and-abcs-child-education-class

W szkole pracuje świetnie wykwalifikowana kadra pedagogiczna. Zajęcia prowadzą ludzie pełni energii, entuzjazmu, wszyscy są absolwentami Akademii Muzycznych w Polsce, duża ich część nadal gra zawodowo, są znakomicie przygotowani merytorycznie i pedagogicznie. Dla każdego z nich muzyka jest nie tylko zawodem, ale przede wszystkim radością, którą pragną zarazić młodych adeptów sztuki.


Kseniia Ahisheva

Kseniia Ahisheva

fortepian, fortepian dodatkowy

Moje pedagogiczne wykształcenie to Uniwersytet Sztuki w Charkowie.  

Doświadczenie zdobyłam w wieloletniej pracy w koledżu muzycznym oraz w szkole artystycznej. 

Zostałam nauczycielką, ponieważ jest to najbardziej użyteczna praca w środowisku muzycznym. 

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia, staram się dopasować  trudny, ale jednak atrakcyjny repertuar i wspieram rozwój dziecka. 

Praca to dla mnie możliwość ciągłego postrzegania nowych rzeczy, to poszukiwanie i interakcja z pojawiającymi się różnymi osobowościami. 

Moja osobowość myślę, że też jest różnorodna. 

Gdybym nie pracowała w szkole jako nauczyciel fortepianu, byłabym akompaniatorem. Nie wyobrażam sobie swojego życia bez muzyki.

Swoją własną szkołę podstawową wspominam z wielką przyjemnością. To były czasy prawdziwej dziecięcej przyjaźni. Nauczyciele były mili i kompetentni i dużo im zawdzięczam. 

W czasie wolnym lubię przebywać ze swoimi dziećmi, razem podróżować, szykować jedzenie, robić robótki ręczne, czytać, jeździć rowerem.


Michalina Barcikowska

Michalina Barcikowska

flet

Moje pedagogiczne wykształcenie zdobyłam na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w trakcie studiów w klasie fletu dr hab.Urszuli Janik-Lipińskiej prof. UMFC oraz przy realizacji studium pedagogicznego na tej uczelni.

Doświadczenie zdobyłam w trakcie wielu kursów muzycznych u tak znakomitych flecistów jak Peter Lukas-Graf, Dejan Gavric, Carlo Jans, Mario Caroli i wielu innych. Wiele też się nauczyłam w trakcie moich studiów w ramach programu Erasmus+ w Royal Conservatoire of Antwerp w Belgii w klasie Aldo Baertena.

Zostałam nauczycielką, ponieważ lubię dzielić się swoją pasją jaką jest muzyka.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia staram się je odpowiednio pokierować. Poprzez wskazówki, kreatywne wyobrażenia i odpowiednio dobrany program dziecko może rozwijać się w odpowiednim dla niego tempie.

Praca to dla mnie możliwość do kreatywnego rozwoju. Jest to też okazja do odkrywania jak różne sposoby nauczania pomagają w rozwoju muzycznym.

Moja osobowość znajduje się między ekstrawertykiem i introwertykiem. Lubię poznawać nowych ludzi i do nowych znajomości podchodzę z wielkim entuzjazmem, jednocześnie należę do osób spokojnych, które nie przytłaczają swoją osobowością.

Gdybym nie pracowała w szkole to bym szukała innych sposobów na dzielenie się swoją pasją z innymi ludźmi najpewniej poprzez koncerty i inne wydarzenia kulturalne.

Swoją własną szkołę podstawową wspominam z sentymentem. Pomimo wielu obowiązków, poznałam tam wiele wspaniałych osób. Współtworzyłam też tam pierwsze zespoły kameralne i nauczyłam się podstaw wiedzy, która uczyniła mnie muzykiem jakim jestem teraz.

W czasie wolnym jeżdżę na rowerze, lubię oglądać filmy, chodzić po terenach zielonych takich jak parki i lasy. Pasjonuje mnie też muzyka dawna, którą kocham zarówno słuchać jak i wykonywać na flecie barokowym.


Yuliia Borblyk

Yuliia Borblyk

Kształcenia słuchu, audycje muzyczne i wiedza o muzyce

Moje wykształcenie pedagogiczne zdobywam w Instytucie Muzyki i Narodowej Akademii Muzycznej w Kijowie.

Pierwsze lekcje muzyki udzielałam w instytucie, gdzie mieliśmy praktykę pedagogiczną w szkole studyjnej, a także na ich prośbę prowadziłam dodatkowe lekcje harmonii dla kolegów z grupy. Później pracowałam w szkołach muzycznych w Kijowie, przez kilka lat pracowałam w specjalistycznej szkole muzycznej im. M. Łysenki, co dało mi wyjątkowe doświadczenie i rozumienie mojego przedmiotu.

Zostałam nauczycielką, ponieważ ważne jest dla mnie dzielenie się wiedzą o muzyce, otwieranie przed uczniami tego fascynującego świata i pomaganie im w zdobywaniu niezbędnej wiedzy, umiejętności i rozwijaniu słuchu muzycznego.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia moim zadaniem jest jak najbardziej wspierać i rozwijać jego umiejętności.

Praca to dla mnie to jest dziedziną, w której mogę przekazywać swoje doświadczenie, wspierać dzieci, przekazywać im nową wiedzę i umiejętności, a co najważniejsze – wiarę w siebie i miłość do muzyki.

Moja osobowość… Odpowiedzialna, przyjazna, twórcza

Swoją własną szkołę podstawową wspominam z wdzięcznością, zwłaszcza moją pierwszą nauczycielkę gry na fortepianie, która była zakochana w swojej pracy.

W czasie wolnym lubię spacerować na łonie natury, uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych i przebywać z rodziną.


Beata Dobrzyńska-Witwicka

B.Witwickafortepian

Ukończyłam Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki. Jako nauczyciel fortepianu pracuję już ponad dwadzieścia pięć lat. W Nutce, z którą związana jestem już od ponad dwudziestu lat, prowadzę również przedmioty teoretyczne. Ponieważ pracę w szkolnictwie muzycznym zawsze łączyłam z działalnością artystyczną, doskonaliłam swoje umiejętności także jako wykonawca muzyki. Moje zainteresowanie muzyką dawną  sprawiło, że  rozpoczęłam swoją  przygodę artystyczną – początkowo z zespołem chóralnym Ars Antiqua, a później z Warszawską Operą Kameralną. Możliwość obcowania z różnorodną materią muzyczną, jej  twórcami i wykonawcami, nie tylko wzbogaca muzyczne doświadczenie, ale przekłada się na pracę z uczniem. Dlatego nasze spotkania przy instrumencie to nie tylko nauka i satysfakcja z dobrze wykonanej pracy, ale niewyczerpane źródło inspiracji do dalszych muzycznych poszukiwań.


Michał Dziamara

gitara

Moje pedagogiczne wykształcenie to Kolegium Pedagogiczne Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie

Doświadczenie zdobyłem ucząc w prywatnych szkołach muzycznych takich jak Szkoła Muzyczna I stopnia Maestro, ucząc na prywatnych lekcjach oraz ucząc na obozach muzycznych.

Zostałam nauczycielem, ponieważ chcę przekazywać nie tylko zdobywaną przeze mnie na przestrzeni wielu lat wiedzę i informacje o muzyce, ale też radość płynącą z muzykowania.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia za pomocą środków pedagogicznych motywuję do sukcesywnego rozwijania uzdolnień

Praca to dla mnie przyjemny obowiązek (uważam, iż uczenie muzyki jest jednym z większych plusów wynikających z bycia muzykiem)

Moja osobowość… Ekstrawertyk introwertyczny (dominuje osobowość ekstrawertyczna, ale w wielu sytuacjach występują cechy introwertyka)

Gdybym nie pracował w szkole to chciałbym pracować w radio.

W czasie wolnym… Bieganie, piesze wędrówki i zwiedzanie miast, oglądanie starych filmów noir, słuchanie podcastów internetowych, czas spędzany z rodziną.

Swoją własną muzyczną szkołę podstawową wspominam… Bardzo niedobrze. Trafiłem na nieodpowiedniego pedagoga, jednak w szkole średniej uczyłem się u najwspanialszej Pani Profesor na świecie i to ona nauczyła mnie miłości do gitary i muzyki. Poznałem od niej wzorzec bardzo dobrego nauczyciela, interesującego się uczniem, ale wymagającego, który potrafi motywować.


Maria Jakubczyk

Maria Jakubczykemisja głosu

Moje pedagogiczne wykształcenie to studentka studiów magisterskich w zakresie Dyrygentury Chóralnej na UMFC oraz absolwentka PSM II st. im. J. Elsnera na wydziale wokalnym

Doświadczenie zdobyłam z uczniami prywatnymi oraz ucząc emisji w prowadzonych zespołach. 

Zostałam nauczycielką, ponieważ bardzo lubię uczyć emisji głosu.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia staram się pomóc mu je rozwijać.

Moja osobowość pozwala mi przekazywać to, czym się pasjonuję.

Nie chodziłam do szkoły muzycznej pierwszego stopnia 🙂

W czasie wolnym tańczę tańce balfolkowe oraz śpiewam ukraińską muzykę tradycyjną  w zespole Korinnia.


Szymon Laskiewicz

klarnet

Moje pedagogiczne wykształcenie zacząłem zdobywać podczas studiów na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku na Wydziale Instrumentalnym.

Doświadczenie zdobyłem uczestnicząc w wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych przez znamienitych pedagogów i instrumentalistów. Już jako student udzielałem prywatnych lekcji klarnetu dla dzieci i młodzieży, a po studiach miałem możliwość prowadzenia warsztatów muzycznych dla młodych adeptów sztuki klarnetowej.

Zostałam nauczycielem, ponieważ chciałbym dzielić się swoją wiedzą i pasją, a także lubię pracę z dziećmi i młodzieżą.

Kiedy dziecko przejawia  uzdolnienia uskrzydla mnie to jako pedagoga i jeszcze bardziej motywuje do dawania z siebie tego, co najlepsze.

Praca to dla mnie połączenie przyjemnego z pożytecznym, dające poczucie satysfakcji z niesionej pomocy. Mając w pamięci swoje pierwsze kroki jestem świadomy, jak kluczowa jest rola pedagoga w procesie kształcenia dzieci i młodzieży.

Moja osobowość z jednej strony pozwala mi spełniać się w roli nauczyciela, a z drugiej rola pedagoga wzbogaca i rozwija moją osobowość.

Gdybym nie pracował w szkole to z pewnością robiłbym wszystko, żeby taką pracę marzeń znaleźć  J

Swoją własną szkołę podstawową wspominamz wielkim sentymentem. Pamiętam, że wymagało to ode mnie wiele poświęcenia, jednak patrząc z perspektywy czasu widzę, jak wiele dobrego do mojego życia wniosła edukacja muzyczna. Poznałem mnóstwo inspirujących ludzi, z którymi kontakt mam po dziś dzień. Czas wolny to dla mnie odskocznia od codzienności. Lubię sport, piesze wycieczki w Bieszczady, dobrą literaturę i film. Chętnie też wolne chwile spędzam improwizując w kuchni.


Julia Mąkowska

chór

Ukończyłam studia licencjackie na UMFC na kierunku prowadzenie zespołów muzycznych. Teraz kończę studia magisterskie na kierunku dyrygentura chóralna.

Doświadczenie zdobyłam na studiach, biorąc udział w różnych projektach chóralnych oraz poza uczelnią prowadząc chór młodzieżowy w swojej parafii.

Zostałam nauczycielką, ponieważ uwielbiam dzielić się z innymi swoją pasją do muzyki i „zarażać” nią innych 😊

Kiedy dziecko przejawia  uzdolnienia okazuję mu wsparcie i maksymalnie wykorzystuję swoje umiejętności, by pomóc mu się dalej rozwijać.

Praca to dla mnie przede wszystkim szansa na rozwój, przynosząca wiele satysfakcji i radości.

Jestem otwarta, towarzyska, z uśmiechem i życzliwością podchodzę do innych ludzi.

Gdybym nie pracowała w szkole, to pracowałabym w wydawnictwie.

W czasie wolnym spotykam się z przyjaciółmi, czytam książki, chodzę do kina, spaceruję.

Swoją własną muzyczną szkołę podstawową wspominam bardzo dobrze! To tam pokochałam śpiewanie w chórze i zobaczyłam, jak wspólne tworzenie muzyki daje radość i pomaga zawierać przyjaźnie na całe życie 😊


Anna Pociej-Michalska

A.Pociej-Michalska

fortepian

Jestem magistrem sztuki AMFC na wydziale V Rytmiki.

Doświadczenie zdobyłam ucząc dzieci (od bobasa – zajęcia z rodzicami), młodzież i dorosłych na lekcjach indywidualnych, w przedszkolach i szkołach (w Nutce już prawie 20 lat).

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia, trzeba  umiejętnie je rozwijać, poznać naturę i osobowość ucznia i bardzo dbać, aby nie zabić w młodym człowieku radości z muzykowania.

Praca dla mnie to radość i zadowolenie. Choć to „ciężki kawałek chleba”, to satysfakcja z niej płynąca jest nie do przecenienia.

Moja osobowość pomaga mi w kontaktach z dziećmi. Uśmiech, empatia i konsekwencja – to moja dewiza 🙂

Gdybym nie pracowała w szkole, to śpiewałabym w zespole muzyki dawnej (co zresztą, sporadycznie na razie, czynię). W czasie wolnym uwielbiam obcować z naturą. Góry, woda, las – to tam łapię dobrą energię i zachwycam się światem.


Agata Pyzel-Tondera

improwizacja fortepianowa

Ukończyłam Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale Kompozycji i Teorii Muzyki. Studia kompozytorskie rozszerzałam w Monachium w Hochschule für Musik.

Swoje doświadczenie pedagogiczne zdobywałam ucząc dzieci i młodzież w szkole muzycznej i poza nią.
Nauczanie improwizacji fortepianowej to moja pasja, uważam, że każde dziecko ma w sobie potrzebę tworzenia, tylko dalej należy ją mądrze rozwijać, a wtedy instrument będzie w pełni opanowany przez ucznia i wykorzystywany do bogatych i zróżnicowanych działań (nie tylko klasycznych!).

Zostałam nauczycielką, ponieważ lubię przekazywać swoją wiedzę i cieszy mnie, kiedy uczniowie zostają zarażeni moją pasją.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia czują radość, że „nadajemy na tych samych falach”.

Praca to dla mnie istotna część mojego życia.

Moja osobowość pomaga mi w nawiązywaniu kontaktów z ludźmi.

Gdybym nie pracowała w szkole to więcej bym komponowała, ale chyba nie byłabym w pełni zadowolona.

Swoją własną szkołę podstawową wspominam bardzo dobrze, bo wtedy właśnie odkryłam, co dla mnie jest najważniejsze. W czasie wolnym zwiedzam świat i poznaję nowych ludzi.


Łukasz Saniewski

fortepian

Jestem magistrem sztuki, ukończyłem wydział fortepianu na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Studium Pedagogiczne.

Doświadczenie pedagogiczne zdobyłem ucząc fortepianu w szkołach muzycznych I stopnia w Warszawie i poza nią.

Zostałem nauczycielem, ponieważ praca z dziećmi daje mi dużą satysfakcję.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia w pierwszej kolejności staram się dać mu poczucie satysfakcji wynikającej z możliwości kontaktu z muzyką.

Jestem człowiekiem energicznym i wrażliwym.

Swoją szkołę muzyczną wspominam ciepło, a szczególnie niektórych nauczycieli, którzy odegrali w moim życiu znaczącą rolę. W czasie wolnym uprawiam gimnastykę, pływam, czytam książki, słucham muzyki.


Maria Zofia Suwała

fortepian

Ukończyłam studia licencjackie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, a także studium pedagogiczne. Obecnie kontynuuję studia w macierzystej uczelni w dwóch specjalizacjach – gra na fortepianie oraz gra na klawesynie.

Doświadczenie zdobyłam na studiach poprzez praktyki, a także w szkołach, w których wcześniej uczyłam.

Zostałam nauczycielką, ponieważ uważam, iż piękne jest przekazywanie wiedzy nowym pokoleniom.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia staram się jak najlepiej rozwijać jego umiejętności pod każdym względem.

Praca to dla mnie wyzwanie, nauka i radość.

Jestem towarzyską, wyrozumiałą i cierpliwą osobą. Dzięki temu mogę lepiej zrozumieć potrzeby każdego człowieka.

Gdybym nie pracowała w szkole, to przekazywałabym wiedzę muzyczną w inny sposób.

Swoją własną szkołę podstawową wspominam z łezką w oku. Panowała tam ciepła i przyjazna atmosfera, która zachęcała do jeszcze większej nauki i była motywacją do działania. W czasie wolnym uwielbiam robić zdjęcia i gotować – to dwie pasje w moim życiu oprócz oczywiście muzyki. Uwielbiam spotykać się̨ z przyjaciółmi i poznawać nowe osobistości – dzięki nim jestem po prostu szczęśliwa, a także rozwijam się w każdym aspekcie, co jest dla mnie niezwykle ważne.


Katarzyna Szostak

Katarzyna Szostak

akompaniament

Moje pedagogiczne wykształcenie to studia magisterskie o specjalności gra na fortepianie oraz Studium Pedagogiczne na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. 

Doświadczenie zdobyłam podczas prywatnych zajęć, a także m.in. w prywatnej Szkole Muzycznej Maestro i Pałacu Młodzieży.

Zostałam nauczycielką, ponieważ lubię dzielić się swoją wiedzą i umiejętnościami.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia warto dać mu przestrzeń do rozwoju tych uzdolnień i wspierać w odpowiedni, zgodny z osobowością sposób.

Praca to dla mnie możliwość ciągłego rozwoju.

Moja osobowość to mieszanka ekstrawertyka i introwertyka, a jedną z moich głównych cech jest zdecydowanie pogoda ducha.

Gdybym nie pracowała w szkole to zajmowałabym się rzeczami, w których mogłabym wykorzystać umiejętności zdobyte podczas doskonalenia gry na fortepianie.

Swoją własną szkołę podstawową wspominam bardzo pozytywnie, jako czas zabawy i nauki.

W czasie wolnym lubię czytać książki i spacerować, a przede wszystkim spędzać czas z najbliższymi.


Weronika Wawer

rytmika i kształcenie słuchu

Ukończyłam studia I i II stopnia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, specjalność Rytmika. 

Doświadczenie zdobyłam prowadząc lekcje rytmiki w przedszkolach, na praktykach w szkole I i II stopnia, w ognisku muzycznym.

Zostałam nauczycielką, ponieważ chcę dzielić się swoją i wiedzą i pasją z innymi, pokazywać im świat muzyki.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia staram się je zauważyć, uważnie prowadzić, nie zniechęcić, powoli pokazywać mu coraz więcej jego możliwości.

Praca to dla mnie miejsce gdzie mogę być dla kogoś, pomóc innym, ale jest również miejscem gdzie mogę się rozwijać i tworzyć.

Jestem osobą cierpliwą, wyrozumiałą, ale wymagającą, kreatywną, wrażliwą i otwartą na człowieka.

Gdybym nie pracowała w szkole to nadal bym uczyła, tylko gdzie indziej… Albo tworzyłabym grafiki komputerowe.

Swoją własną szkołę podstawową wspominam bardzo dobrze. Miałam wielkie wsparcie w nauczycielach. Były organizowane różne inicjatywy, które wspierały mój rozwój ogólno-artystyczny jak i społeczny.

W czasie wolnym rysuję, tworze grafiki, robię zdjęcia, gram w gry planszowe, spotykam się z przyjaciółmi.


Mariola Wysocka

m.wysocka

skrzypce

Jestem absolwentką  Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie  – Wydział Pedagogiki  Muzycznej, w specjalności skrzypce.

Doświadczenie zdobyłam  prowadząc lekcje w państwowych oraz prywatnych szkołach muzycznych, muzykując w zespołach kameralnych  oraz uczestnicząc w licznych szkoleniach i kursach metodycznych.

Zostałem nauczycielką, ponieważ praca z dziećmi to coś dla mnie szczególnie cennego. Wymaga wiele, ale też wiele daje.

Moim zdaniem każde dziecko posiada określone zdolności muzyczne, posiada w sobie diament, który wymaga najpierw odkrycia, a potem delikatnego i precyzyjnego szlifowania. Zdolności, a nawet wielki talent nie wystarczają jednak – prawdziwy sukces przychodzi wtedy, gdy łączy się to z systematyczną pracą. Żadna chyba inna dziedzina sztuki nie wymaga takiej systematyczności jak muzyka.

Praca to dla mnie pasja, przygoda i okazja do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem.

Gdybym nie pracowała w szkole, to otworzyłabym własną restaurację z wspaniałą kuchnią i salą pełną muzykujących gości. Kto wie, może znalazłaby się tam i przestrzeń na warsztaty muzyczne dla najmłodszych. W czasie wolnym wędruję po górach, podróżuję, gotuję.


Sekretariat szkoły

Marta Dawidiuk

w poniedziałki i czwartki w godz. 15.00–20.00 w sali nr 3 Szkoły Wyższej
e-mail: nutka.sekretariat@serwer1643218.home.pl