Kadra

first-notes-music-and-abcs-child-education-classW szkole pracuje świetnie wykwalifikowana kadra pedagogiczna. Zajęcia prowadzą ludzie pełni energii, entuzjazmu, wszyscy są absolwentami Akademii Muzycznych w Polsce, duża ich część nadal gra zawodowo, są znakomicie przygotowani merytorycznie i pedagogicznie. Dla każdego z nich muzyka jest nie tylko zawodem, ale przede wszystkim radością, którą pragną zarazić młodych adeptów sztuki.


Beata Dobrzyńska-Witwicka

B.Witwickafortepian

Ukończyłam Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki. Jako nauczyciel fortepianu pracuję już ponad dwadzieścia pięć lat.

W Nutce, z którą związana jestem już od ponad dwudziestu lat, prowadzę również przedmioty teoretyczne. Ponieważ pracę w szkolnictwie muzycznym zawsze łączyłam z działalnością artystyczną, doskonaliłam swoje umiejętności także jako wykonawca muzyki. Moje zainteresowanie muzyką dawną  sprawiło, że  rozpoczęłam swoją  przygodę artystyczną – początkowo z zespołem chóralnym Ars Antiqua, a później z Warszawską Operą Kameralną. Możliwość obcowania z różnorodną materią muzyczną, jej  twórcami i wykonawcami, nie tylko wzbogaca muzyczne doświadczenie, ale przekłada się na pracę z uczniem. Dlatego nasze spotkania przy instrumencie to nie tylko nauka i satysfakcja z dobrze wykonanej pracy, ale niewyczerpane źródło inspiracji do dalszych muzycznych poszukiwań.


Michał Dziamara

gitara

Moje pedagogiczne wykształcenie to Kolegium Pedagogiczne Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie

Doświadczenie zdobyłem ucząc w prywatnych szkołach muzycznych takich jak Szkoła Muzyczna I stopnia Maestro, ucząc na prywatnych lekcjach oraz ucząc na obozach muzycznych.

Zostałam nauczycielem, ponieważ chcę przekazywać nie tylko zdobywaną przeze mnie na przestrzeni wielu lat wiedzę i informacje o muzyce, ale też radość płynącą z muzykowania.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia za pomocą środków pedagogicznych motywuję do sukcesywnego rozwijania uzdolnień

Praca to dla mnie przyjemny obowiązek (uważam, iż uczenie muzyki jest jednym z większych plusów wynikających z bycia muzykiem)

Moja osobowość… Ekstrawertyk introwertyczny (dominuje osobowość ekstrawertyczna, ale w wielu sytuacjach występują cechy introwertyka)

Gdybym nie pracował w szkole to chciałbym pracować w radio.

W czasie wolnym… Bieganie, piesze wędrówki i zwiedzanie miast, oglądanie starych filmów noir, słuchanie podcastów internetowych, czas spędzany z rodziną.

Swoją własną muzyczną szkołę podstawową wspominam… Bardzo niedobrze. Trafiłem na nieodpowiedniego pedagoga, jednak w szkole średniej uczyłem się u najwspanialszej Pani Profesor na świecie i to ona nauczyła mnie miłości do gitary i muzyki. Poznałem od niej wzorzec bardzo dobrego nauczyciela, interesującego się uczniem, ale wymagającego, który potrafi motywować.


Anna Kurpińska

emisja głosu

Moje pedagogiczne wykształcenie to ukończone: Szkoła Muzyczna II st. na Wydziale Śpiewu Solowego, Akademia Muzyczna im. F. Chopina na Wydziale Wychowania Muzycznego oraz studia podyplomowe na Wydziale Emisji Głosu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

Doświadczenie zdobyłam jako solistka Warszawskiej Filharmonii im. R. Traugutta, śpiewając w Krakowie w „Piwnicy pod baranami”, występując również w warszawskiej Estradzie, w Galerii Porczyńskich oraz w różnych miastach Polski i za granicą, w Grecji, we Włoszech i Kanadzie.

Doświadczenie nauczyciela emisji głosu zdobyłam ucząc już 25 lat w Instytucie Kształcenia Organistów w Warszawie.

Zostałam nauczycielką, ponieważ zawsze chciałam uczyć innych.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia… bardzo się cieszę, że mogę je wspierać, rozwijać i zachwycać się jego postępami.

Praca to dla mnie przyjemność, satysfakcja, ale i wysiłek.

Moja osobowość…, myślę, że jestem spokojna i życzliwa. W czasie wolnym oglądam sztuki teatralne, chodzę na spacery do lasu, przyrządzam pyszne jedzenie oraz spotykam się z przyjaciółmi.


Szymon Laskiewicz

klarnet

Moje pedagogiczne wykształcenie zacząłem zdobywać podczas studiów na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku na Wydziale Instrumentalnym.

Doświadczenie zdobyłemuczestnicząc w wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych przez znamienitych pedagogów i instrumentalistów. Już jako student udzielałem prywatnych lekcji klarnetu dla dzieci i młodzieży, a po studiach miałem możliwość prowadzenia warsztatów muzycznych dla młodych adeptów sztuki klarnetowej.

Zostałam nauczycielem, ponieważ chciałbym dzielić się swoją wiedzą i pasją, a także lubię pracę z dziećmi i młodzieżą.

Kiedy dziecko przejawia  uzdolnienia uskrzydla mnie to jako pedagoga i jeszcze bardziej motywuje do dawania z siebie tego, co najlepsze.

Praca to dla mnie połączenie przyjemnego z pożytecznym, dające poczucie satysfakcji z niesionej pomocy. Mając w pamięci swoje pierwsze kroki jestem świadomy, jak kluczowa jest rola pedagoga w procesie kształcenia dzieci i młodzieży.

Moja osobowość z jednej strony pozwala mi spełniać się w roli nauczyciela, a z drugiej rola pedagoga wzbogaca i rozwija moją osobowość.

Gdybym nie pracował w szkole to z pewnością robiłbym wszystko, żeby taką pracę marzeń znaleźć  J

Swoją własną szkołę podstawową wspominamz wielkim sentymentem. Pamiętam, że wymagało to ode mnie wiele poświęcenia, jednak patrząc z perspektywy czasu widzę, jak wiele dobrego do mojego życia wniosła edukacja muzyczna. Poznałem mnóstwo inspirujących ludzi, z którymi kontakt mam po dziś dzień. Czas wolny to dla mnie odskocznia od codzienności. Lubię sport, piesze wycieczki w Bieszczady, dobrą literaturę i film. Chętnie też wolne chwile spędzam improwizując w kuchni.


Julia Mąkowska

chór

Ukończyłam studia licencjackie na UMFC na kierunku prowadzenie zespołów muzycznych. Teraz kończę studia magisterskie na kierunku dyrygentura chóralna.

Doświadczenie zdobyłam na studiach, biorąc udział w różnych projektach chóralnych oraz poza uczelnią prowadząc chór młodzieżowy w swojej parafii.

Zostałam nauczycielką, ponieważ uwielbiam dzielić się z innymi swoją pasją do muzyki i „zarażać” nią innych 😊

Kiedy dziecko przejawia  uzdolnienia okazuję mu wsparcie i maksymalnie wykorzystuję swoje umiejętności, by pomóc mu się dalej rozwijać.

Praca to dla mnie przede wszystkim szansa na rozwój, przynosząca wiele satysfakcji i radości.

Jestem otwarta, towarzyska, z uśmiechem i życzliwością podchodzę do innych ludzi.

Gdybym nie pracowała w szkole, to pracowałabym w wydawnictwie.

W czasie wolnym spotykam się z przyjaciółmi, czytam książki, chodzę do kina, spaceruję.

Swoją własną muzyczną szkołę podstawową wspominam bardzo dobrze! To tam pokochałam śpiewanie w chórze i zobaczyłam, jak wspólne tworzenie muzyki daje radość i pomaga zawierać przyjaźnie na całe życie 😊


Weronika Olbrot

rytmika i kształcenie słuchu

Ukończyłam studia I i II stopnia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, specjalność Rytmika. 

Doświadczenie zdobyłam prowadząc lekcje rytmiki w przedszkolach, na praktykach w szkole I i II stopnia, w ognisku muzycznym.

Zostałam nauczycielką, ponieważ chcę dzielić się swoją i wiedzą i pasją z innymi, pokazywać im świat muzyki.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia staram się je zauważyć, uważnie prowadzić, nie zniechęcić, powoli pokazywać mu coraz więcej jego możliwości.

Praca to dla mnie miejsce gdzie mogę być dla kogoś, pomóc innym, ale jest również miejscem gdzie mogę się rozwijać i tworzyć.

Jestem osobą cierpliwą, wyrozumiałą, ale wymagającą, kreatywną, wrażliwą i otwartą na człowieka.

Gdybym nie pracowała w szkole to nadal bym uczyła, tylko gdzie indziej… Albo tworzyłabym grafiki komputerowe.

Swoją własną szkołę podstawową wspominam bardzo dobrze. Miałam wielkie wsparcie w nauczycielach. Były organizowane różne inicjatywy, które wspierały mój rozwój ogólno-artystyczny jak i społeczny.

W czasie wolnym rysuję, tworze grafiki, robię zdjęcia, gram w gry planszowe, spotykam się z przyjaciółmi.


Łukasz Olechnowicz

Łukasz Olechnowicz

kształcenie słuchu i audycje muzyczne

Ukończyłem Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki.

Doświadczenie zdobyłem prowadząc lekcje w szkołach muzycznych I i II st. Zostałem nauczycielem, ponieważ uczenie innych sprawia mi przyjemność.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia staram się stawiać mu stopniowo większe wyzwania i motywować do pracy.

Praca to dla mnie wyzwanie, odpowiedzialność, ale i satysfakcja z sukcesów uczniów.

Moja osobowość pomaga mi w mojej pracy. Jestem spokojny, ale i konkretny w swych działaniach.

Gdybym nie pracował w szkole to albo w innej formie zajmowałbym się muzyką w jakiejś instytucji muzycznej, lub też w inny sposób wykorzystałbym swoje zdolności w pracy z innymi ludźmi.

Swoją własną szkołę podstawową wspominam bardzo dobrze. Uczyłem się wtedy bardzo szybko i miło wspominam swoich nauczycieli. W czasie wolnym podróżuję, chodzę do kina, czytam książki.


Agnieszka Olszańska

Agnieszka Olszańska

flet

Moje pedagogiczne wykształcenie to studia licencjackie z fletu na Akademii Muzycznej we Wrocławiu oraz studia magisterskie z psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie jestem studentką studiów magisterskich z fletu.

Doświadczenie zdobyłam, pracując w różnych szkołach muzycznych z dziećmi i młodzieżą. Zostałam nauczycielką, ponieważ chcę się dzielić z młodymi ludźmi swoją pasją, zamiłowaniem do muzyki.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia, staram się mu pokazywać jego mocne strony i pomagać rozwijać słabsze. Najważniejsze jest dla mnie wspieranie uczniów w budowaniu poczucia własnej wartości, brania odpowiedzialności za swoje zachowania i radzeniu sobie ze swymi emocjami. Wtedy młodzi ludzie są w stanie odważnie podchodzić do wyzwań związanych z rozwojem muzycznym.

Praca to dla mnie przyjemność, bo łączy moje dwie pasje – muzykę i psychologię. Tu w szkole pracuję jako nauczycielka fletu, w innych szkołach muzycznych pracuję jako psycholog, lepiej być nie mogło 🙂

Moja osobowość pomaga mi w pracy, bo jestem bardzo spokojna, cierpliwa i zorganizowana.Gdybym nie pracowała w szkole, to założyłabym własną działalność gospodarczą, w ramach której prowadziłabym prywatny gabinet psychoterapeutyczny i udzielała prywatnych lekcji gry na flecie. Czyli dalej łączyłabym moje pasje.

Swoją własną szkołę podstawową wspominam niezbyt dobrze. Za to uwielbiałam chodzić do mojej szkoły muzycznej II stopnia. Znalazłam tam nauczycieli, którzy traktowali uczniów z szacunkiem, wyrozumieniem i którzy umieli rozwijać ich talenty. Teraz chcę się na nich wzorować.

W czasie wolnym spędzam czas z rodziną i przyjaciółmi, uwielbiam podróżować, chodzić po górach, grać w skomplikowane gry planszowe i czytać książki.


Łukasz Piasecki

fortepian

Ukończyłem Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie na kierunku gra na fortepianie, Akademię Muzyczną Franciszka Liszta w Budapeszcie, oraz Instytut Szkolenia Organistów w Warszawie. Miałem przyjemność występować na różnych scenach w obydwu tych miastach, a także okazyjnie w Portugalii czy Belgii.

Doświadczenie pedagogiczne zdobyłem ucząc osoby w różnym przedziale wiekowym oraz prowadząc w przedszkolu zajęcia dla najmłodszych. Uczę, ponieważ chcę pomagać w poznawaniu i rozumieniu muzycznego świata. Każde dziecko staram się potraktować indywidualnie tak, aby jego zdolności mogły rozwinąć się jak najpełniej.

Gdybym nie był nauczycielem, pewnie zostałbym lekarzem. Jednym z moich hobby jest poszerzanie swojej wiedzy w wielu różnych dziedzinach. W wolnych chwilach lubię przede wszystkim pójść na spacer.


Anna Pociej-Michalska

A.Pociej-Michalska

fortepian

Jestem magistrem sztuki AMFC na wydziale V Rytmiki.

Doświadczenie zdobyłam ucząc dzieci (od bobasa – zajęcia z rodzicami), młodzież i dorosłych na lekcjach indywidualnych, w przedszkolach i szkołach (w Nutce już prawie 20 lat).

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia, trzeba  umiejętnie je rozwijać, poznać naturę i osobowość ucznia i bardzo dbać, aby nie zabić w młodym człowieku radości z muzykowania.

Praca dla mnie to radość i zadowolenie. Choć to „ciężki kawałek chleba”, to satysfakcja z niej płynąca jest nie do przecenienia.

Moja osobowość pomaga mi w kontaktach z dziećmi. Uśmiech, empatia i konsekwencja – to moja dewiza 🙂

Gdybym nie pracowała w szkole, to śpiewałabym w zespole muzyki dawnej (co zresztą, sporadycznie na razie, czynię). W czasie wolnym uwielbiam obcować z naturą. Góry, woda, las – to tam łapię dobrą energię i zachwycam się światem.


Agata Pyzel-Tondera

improwizacja fortepianowa

Ukończyłam Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale Kompozycji i Teorii Muzyki. Studia kompozytorskie rozszerzałam w Monachium w Hochschule für Musik.

Swoje doświadczenie pedagogiczne zdobywałam ucząc dzieci i młodzież w szkole muzycznej i poza nią.
Nauczanie improwizacji fortepianowej to moja pasja, uważam, że każde dziecko ma w sobie potrzebę tworzenia, tylko dalej należy ją mądrze rozwijać, a wtedy instrument będzie w pełni opanowany przez ucznia i wykorzystywany do bogatych i zróżnicowanych działań (nie tylko klasycznych!).

Zostałam nauczycielką, ponieważ lubię przekazywać swoją wiedzę i cieszy mnie, kiedy uczniowie zostają zarażeni moją pasją.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia czują radość, że „nadajemy na tych samych falach”.

Praca to dla mnie istotna część mojego życia.

Moja osobowość pomaga mi w nawiązywaniu kontaktów z ludźmi.

Gdybym nie pracowała w szkole to więcej bym komponowała, ale chyba nie byłabym w pełni zadowolona.

Swoją własną szkołę podstawową wspominam bardzo dobrze, bo wtedy właśnie odkryłam, co dla mnie jest najważniejsze. W czasie wolnym zwiedzam świat i poznaję nowych ludzi.


Łukasz Saniewski

fortepian

Jestem magistrem sztuki, ukończyłem wydział fortepianu na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Studium Pedagogiczne.

Doświadczenie pedagogiczne zdobyłem ucząc fortepianu w szkołach muzycznych I stopnia w Warszawie i poza nią.

Zostałem nauczycielem, ponieważ praca z dziećmi daje mi dużą satysfakcję.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia w pierwszej kolejności staram się dać mu poczucie satysfakcji wynikającej z możliwości kontaktu z muzyką.

Jestem człowiekiem energicznym i wrażliwym.

Swoją szkołę muzyczną wspominam ciepło, a szczególnie niektórych nauczycieli, którzy odegrali w moim życiu znaczącą rolę. W czasie wolnym uprawiam gimnastykę, pływam, czytam książki, słucham muzyki.


Maria Zofia Suwała

fortepian

Ukończyłam studia licencjackie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, a także studium pedagogiczne. Obecnie kontynuuję studia w macierzystej uczelni w dwóch specjalizacjach – gra na fortepianie oraz gra na klawesynie.

Doświadczenie zdobyłam na studiach poprzez praktyki, a także w szkołach, w których wcześniej uczyłam.

Zostałam nauczycielką, ponieważ uważam, iż piękne jest przekazywanie wiedzy nowym pokoleniom.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia staram się jak najlepiej rozwijać jego umiejętności pod każdym względem.

Praca to dla mnie wyzwanie, nauka i radość.

Jestem towarzyską, wyrozumiałą i cierpliwą osobą. Dzięki temu mogę lepiej zrozumieć potrzeby każdego człowieka.

Gdybym nie pracowała w szkole, to przekazywałabym wiedzę muzyczną w inny sposób.

Swoją własną szkołę podstawową wspominam z łezką w oku. Panowała tam ciepła i przyjazna atmosfera, która zachęcała do jeszcze większej nauki i była motywacją do działania. W czasie wolnym uwielbiam robić zdjęcia i gotować – to dwie pasje w moim życiu oprócz oczywiście muzyki. Uwielbiam spotykać się̨ z przyjaciółmi i poznawać nowe osobistości – dzięki nim jestem po prostu szczęśliwa, a także rozwijam się w każdym aspekcie, co jest dla mnie niezwykle ważne.


Mariola Wysocka

m.wysocka

skrzypce

Jestem absolwentką  Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie  – Wydział Pedagogiki  Muzycznej, w specjalności skrzypce.

Doświadczenie zdobyłam  prowadząc lekcje w państwowych oraz prywatnych szkołach muzycznych, muzykując w zespołach kameralnych  oraz uczestnicząc w licznych szkoleniach i kursach metodycznych.

Zostałem nauczycielką, ponieważ praca z dziećmi to coś dla mnie szczególnie cennego. Wymaga wiele, ale też wiele daje.

Moim zdaniem każde dziecko posiada określone zdolności muzyczne, posiada w sobie diament, który wymaga najpierw odkrycia, a potem delikatnego i precyzyjnego szlifowania. Zdolności, a nawet wielki talent nie wystarczają jednak – prawdziwy sukces przychodzi wtedy, gdy łączy się to z systematyczną pracą. Żadna chyba inna dziedzina sztuki nie wymaga takiej systematyczności jak muzyka.

Praca to dla mnie pasja, przygoda i okazja do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem.

Gdybym nie pracowała w szkole, to otworzyłabym własną restaurację z wspaniałą kuchnią i salą pełną muzykujących gości. Kto wie, może znalazłaby się tam i przestrzeń na warsztaty muzyczne dla najmłodszych. W czasie wolnym wędruję po górach, podróżuję, gotuję.


Sekretariat szkoły

Marta Senk
w poniedziałki: 15.00–20.30, wtorki: 16.00–19.00 i czwartki: 15.00–20.30 w sali nr 3 Szkoły Wyższej
e-mail: nutka.sekretariat@serwer1643218.home.pl