Kadra

first-notes-music-and-abcs-child-education-classW szkole pracuje świetnie wykwalifikowana kadra pedagogiczna. Zajęcia prowadzą ludzie pełni energii, entuzjazmu, wszyscy są absolwentami Akademii Muzycznych w Polsce, duża ich część nadal gra zawodowo, są znakomicie przygotowani merytorycznie i pedagogicznie. Dla każdego z nich muzyka jest nie tylko zawodem, ale przede wszystkim radością, którą pragną zarazić młodych adeptów sztuki.


Beata Dobrzyńska-Witwicka

B.Witwickafortepian Ukończyłam Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki. Jako nauczyciel fortepianu pracuję już ponad dwadzieścia pięć lat. W Nutce, z którą związana jestem już od ponad dwudziestu lat, prowadzę również przedmioty teoretyczne. Ponieważ pracę w szkolnictwie muzycznym zawsze łączyłam z działalnością artystyczną, doskonaliłam swoje umiejętności także jako wykonawca muzyki. Moje zainteresowanie muzyką dawną  sprawiło, że  rozpoczęłam swoją  przygodę artystyczną – początkowo z zespołem chóralnym Ars Antiqua, a później z Warszawską Operą Kameralną. Możliwość obcowania z różnorodną materią muzyczną, jej  twórcami i wykonawcami, nie tylko wzbogaca muzyczne doświadczenie, ale przekłada się na pracę z uczniem. Dlatego nasze spotkania przy instrumencie to nie tylko nauka i satysfakcja z dobrze wykonanej pracy, ale niewyczerpane źródło inspiracji do dalszych muzycznych poszukiwań.

Robert Guzik

R.Guzik

gitara

Ukończyłem studia na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w klasie prof. Marcina Zalewskiego

Doświadczenie zdobywałem na konkursach, a także w trakcie kursów mistrzowskich pod okiem najlepszych gitarzystów.

Zostałem nauczycielem, ponieważ lubię się dzielić zdobytym doświadczeniem i zarażać pasją innych.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia staram się robić wszystko, żeby ten talent rozwinąć.  Praca nauczyciela wymaga indywidualnego podejścia do każdego ucznia.

Jestem osobą, która potrafi słuchać. Lubię pracę z dziećmi i daje mi to dużą satysfakcję.

Swoją szkołę muzyczną wspominam  jako wspaniały czas spędzony pośród ludzi dzielących te same pasje. W czasie wolnym  dużo pływam, czytam książki (zazwyczaj biografie i książki o astronomii), ale przede wszystkim słucham muzyki.


Anna Kurpińska

emisja głosu

Moje pedagogiczne wykształcenie to ukończone: Szkoła Muzyczna II st. na Wydziale Śpiewu Solowego, Akademia Muzyczna im. F. Chopina na Wydziale Wychowania Muzycznego oraz studia podyplomowe na Wydziale Emisji Głosu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

Doświadczenie zdobyłam jako solistka Warszawskiej Filharmonii im. R. Traugutta, śpiewając w Krakowie w „Piwnicy pod baranami”, występując również w warszawskiej Estradzie, w Galerii Porczyńskich oraz w różnych miastach Polski i za granicą, w Grecji, we Włoszech i Kanadzie.

Doświadczenie nauczyciela emisji głosu zdobyłam ucząc już 25 lat w Instytucie Kształcenia Organistów w Warszawie.

Zostałam nauczycielką, ponieważ zawsze chciałam uczyć innych.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia… bardzo się cieszę, że mogę je wspierać, rozwijać i zachwycać się jego postępami.

Praca to dla mnie przyjemność, satysfakcja, ale i wysiłek.

Moja osobowość…, myślę, że jestem spokojna i życzliwa. W czasie wolnym oglądam sztuki teatralne, chodzę na spacery do lasu, przyrządzam pyszne jedzenie oraz spotykam się z przyjaciółmi.


Marcin Malikowski

wiolonczela

Stopień magistra i tytuł artysty muzyka zdobyłem na zagranicznym stypendium, w Państwowym Konserwatorium im. M.Rimskiego-Korsakowa w Sankt Petersburgu, w Rosji, w specjalnościach solisty, muzyka zespołu kameralnego i orkiestry, pedagoga.

Pracę z młodymi ludźmi zacząłem jeszcze w liceum, najpierw jako asystent, a potem instruktor żeglarstwa w Pałacu Młodzieży. Uczenie muzyki przyszło dużo później, raczej jako forma dzielenia się zachwytem nad jej pięknem w czasie pomiędzy próbami, koncertami a własnym codziennym ćwiczeniem, które składa się przecież z obowiązkowych i trochę nudnych już gam i wprawek na rozegranie, ale przechodzących w wielką muzykę pisaną przez wielkich kompozytorów, zachwycającą od setek lat miliony ludzi. Na stałe pracuję z dwiema orkiestrami symfonicznymi, kwartetem, zespołem kameralnym, co wiąże się niestety z częstymi wyjazdami i przekładaniem zajęć w szkole. Jako nauczyciel wiolonczeli pracuję już kilkanaście lat, i sądzę, że praca z młodym człowiekiem, który jest muzyką zainteresowany, nie ucierpi na tym, może nawet wzbogacić go o inne doświadczenia. Staję wtedy przed nim jako ktoś starszy i umiejący więcej, ale tak samo ćwiczący codziennie i uczący się na pamięć nowych utworów, dzięki współpracy i wspólnemu językowi znajdujący i przekazujący motywację do codziennych zajęć z instrumentem, do coraz to nowych poszukiwań i przygód.

Niestety, od dobrych kilku lat brakuje mi już czasu i na nauczanie żeglarstwa, i na własne pływanie, ale jeszcze wrócę do tego.

Gdy byłem dzieckiem, Szkołę Muzyczną traktowałem jako coś normalnego. Oboje moi rodzice byli muzykami, grającymi w Filharmonii i innych zespołach i orkiestrach, wybór szkoły muzycznej był zupełnie naturalny. Ale przy wyborze liceum musiałem już pomyśleć o innych możliwościach, o innych zainteresowaniach, o tym, że muzyka będzie w moim życiu zawsze, ale czy jedynie? Przecież każdy Człowiek powinien z muzyką się zaprzyjaźnić, bez sztuki nie będzie pełni…


Łukasz Olechnowicz

Łukasz Olechnowicz

kształcenie słuchu i audycje muzyczne

Ukończyłem Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki.

Doświadczenie zdobyłem prowadząc lekcje w szkołach muzycznych I i II st. Zostałem nauczycielem, ponieważ uczenie innych sprawia mi przyjemność.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia staram się stawiać mu stopniowo większe wyzwania i motywować do pracy.

Praca to dla mnie wyzwanie, odpowiedzialność, ale i satysfakcja z sukcesów uczniów.

Moja osobowość pomaga mi w mojej pracy. Jestem spokojny, ale i konkretny w swych działaniach.

Gdybym nie pracował w szkole to albo w innej formie zajmowałbym się muzyką w jakiejś instytucji muzycznej, lub też w inny sposób wykorzystałbym swoje zdolności w pracy z innymi ludźmi.

Swoją własną szkołę podstawową wspominam bardzo dobrze. Uczyłem się wtedy bardzo szybko i miło wspominam swoich nauczycieli. W czasie wolnym podróżuję, chodzę do kina, czytam książki.


Anna Pociej-Michalska

A.Pociej-Michalska

fortepian

Jestem magistrem sztuki AMFC na wydziale V Rytmiki.

Doświadczenie zdobyłam ucząc dzieci (od bobasa – zajęcia z rodzicami), młodzież i dorosłych na lekcjach indywidualnych, w przedszkolach i szkołach (w Nutce już prawie 20 lat).

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia, trzeba  umiejętnie je rozwijać, poznać naturę i osobowość ucznia i bardzo dbać, aby nie zabić w młodym człowieku radości z muzykowania.

Praca dla mnie to radość i zadowolenie. Choć to „ciężki kawałek chleba”, to satysfakcja z niej płynąca jest nie do przecenienia.

Moja osobowość pomaga mi w kontaktach z dziećmi. Uśmiech, empatia i konsekwencja – to moja dewiza 🙂

Gdybym nie pracowała w szkole, to śpiewałabym w zespole muzyki dawnej (co zresztą, sporadycznie na razie, czynię). W czasie wolnym uwielbiam obcować z naturą. Góry, woda, las – to tam łapię dobrą energię i zachwycam się światem.


Agata Pyzel-Tondera

improwizacja fortepianowa

Ukończyłam Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale Kompozycji i Teorii Muzyki. Studia kompozytorskie rozszerzałam w Monachium w Hochschule für Musik.

Swoje doświadczenie pedagogiczne zdobywałam ucząc dzieci i młodzież w szkole muzycznej i poza nią.
Nauczanie improwizacji fortepianowej to moja pasja, uważam, że każde dziecko ma w sobie potrzebę tworzenia, tylko dalej należy ją mądrze rozwijać, a wtedy instrument będzie w pełni opanowany przez ucznia i wykorzystywany do bogatych i zróżnicowanych działań (nie tylko klasycznych!).

Zostałam nauczycielką, ponieważ lubię przekazywać swoją wiedzę i cieszy mnie, kiedy uczniowie zostają zarażeni moją pasją.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia czują radość, że „nadajemy na tych samych falach”.

Praca to dla mnie istotna część mojego życia.

Moja osobowość pomaga mi w nawiązywaniu kontaktów z ludźmi.

Gdybym nie pracowała w szkole to więcej bym komponowała, ale chyba nie byłabym w pełni zadowolona.

Swoją własną szkołę podstawową wspominam bardzo dobrze, bo wtedy właśnie odkryłam, co dla mnie jest najważniejsze. W czasie wolnym zwiedzam świat i poznaję nowych ludzi.


Łukasz Saniewski

fortepian

Jestem magistrem sztuki, ukończyłem wydział fortepianu na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Studium Pedagogiczne.

Doświadczenie pedagogiczne zdobyłem ucząc fortepianu w szkołach muzycznych I stopnia w Warszawie i poza nią.

Zostałem nauczycielem, ponieważ praca z dziećmi daje mi dużą satysfakcję.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia w pierwszej kolejności staram się dać mu poczucie satysfakcji wynikającej z możliwości kontaktu z muzyką.

Jestem człowiekiem energicznym i wrażliwym.

Swoją szkołę muzyczną wspominam ciepło, a szczególnie niektórych nauczycieli, którzy odegrali w moim życiu znaczącą rolę. W czasie wolnym uprawiam gimnastykę, pływam, czytam książki, słucham muzyki.


Maria Zofia Suwała

fortepian

Ukończyłam studia licencjackie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, a także studium pedagogiczne. Obecnie kontynuuję studia w macierzystej uczelni w dwóch specjalizacjach – gra na fortepianie oraz gra na klawesynie.

Doświadczenie zdobyłam na studiach poprzez praktyki, a także w szkołach, w których wcześniej uczyłam.

Zostałam nauczycielką, ponieważ uważam, iż piękne jest przekazywanie wiedzy nowym pokoleniom.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia staram się jak najlepiej rozwijać jego umiejętności pod każdym względem.

Praca to dla mnie wyzwanie, nauka i radość.

Jestem towarzyską, wyrozumiałą i cierpliwą osobą. Dzięki temu mogę lepiej zrozumieć potrzeby każdego człowieka.

Gdybym nie pracowała w szkole, to przekazywałabym wiedzę muzyczną w inny sposób.

Swoją własną szkołę podstawową wspominam z łezką w oku. Panowała tam ciepła i przyjazna atmosfera, która zachęcała do jeszcze większej nauki i była motywacją do działania. W czasie wolnym uwielbiam robić zdjęcia i gotować – to dwie pasje w moim życiu oprócz oczywiście muzyki. Uwielbiam spotykać się̨ z przyjaciółmi i poznawać nowe osobistości – dzięki nim jestem po prostu szczęśliwa, a także rozwijam się w każdym aspekcie, co jest dla mnie niezwykle ważne.


Mariola Wysocka

m.wysocka

skrzypce

Jestem absolwentką  Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie  – Wydział Pedagogiki  Muzycznej, w specjalności skrzypce.

Doświadczenie zdobyłam  prowadząc lekcje w państwowych oraz prywatnych szkołach muzycznych, muzykując w zespołach kameralnych  oraz uczestnicząc w licznych szkoleniach i kursach metodycznych.

Zostałem nauczycielką, ponieważ praca z dziećmi to coś dla mnie szczególnie cennego. Wymaga wiele, ale też wiele daje.

Moim zdaniem każde dziecko posiada określone zdolności muzyczne, posiada w sobie diament, który wymaga najpierw odkrycia, a potem delikatnego i precyzyjnego szlifowania. Zdolności, a nawet wielki talent nie wystarczają jednak – prawdziwy sukces przychodzi wtedy, gdy łączy się to z systematyczną pracą. Żadna chyba inna dziedzina sztuki nie wymaga takiej systematyczności jak muzyka.

Praca to dla mnie pasja, przygoda i okazja do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem.

Gdybym nie pracowała w szkole, to otworzyłabym własną restaurację z wspaniałą kuchnią i salą pełną muzykujących gości. Kto wie, może znalazłaby się tam i przestrzeń na warsztaty muzyczne dla najmłodszych. W czasie wolnym wędruję po górach, podróżuję, gotuję.


Agnieszka Olszańska

Agnieszka Olszańska

flet

Moje pedagogiczne wykształcenie to studia licencjackie z fletu na Akademii Muzycznej we Wrocławiu oraz studia magisterskie z psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie jestem studentką studiów magisterskich z fletu.

Doświadczenie zdobyłam, pracując w różnych szkołach muzycznych z dziećmi i młodzieżą. Zostałam nauczycielką, ponieważ chcę się dzielić z młodymi ludźmi swoją pasją, zamiłowaniem do muzyki.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia, staram się mu pokazywać jego mocne strony i pomagać rozwijać słabsze. Najważniejsze jest dla mnie wspieranie uczniów w budowaniu poczucia własnej wartości, brania odpowiedzialności za swoje zachowania i radzeniu sobie ze swymi emocjami. Wtedy młodzi ludzie są w stanie odważnie podchodzić do wyzwań związanych z rozwojem muzycznym.

Praca to dla mnie przyjemność, bo łączy moje dwie pasje – muzykę i psychologię. Tu w szkole pracuję jako nauczycielka fletu, w innych szkołach muzycznych pracuję jako psycholog, lepiej być nie mogło 🙂

Moja osobowość pomaga mi w pracy, bo jestem bardzo spokojna, cierpliwa i zorganizowana.Gdybym nie pracowała w szkole, to założyłabym własną działalność gospodarczą, w ramach której prowadziłabym prywatny gabinet psychoterapeutyczny i udzielała prywatnych lekcji gry na flecie. Czyli dalej łączyłabym moje pasje.

Swoją własną szkołę podstawową wspominam niezbyt dobrze. Za to uwielbiałam chodzić do mojej szkoły muzycznej II stopnia. Znalazłam tam nauczycieli, którzy traktowali uczniów z szacunkiem, wyrozumieniem i którzy umieli rozwijać ich talenty. Teraz chcę się na nich wzorować.

W czasie wolnym spędzam czas z rodziną i przyjaciółmi, uwielbiam podróżować, chodzić po górach, grać w skomplikowane gry planszowe i czytać książki.


Joanna Krejzler

Joanna Krejzler

chór

Ukończyłam Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina na kierunku „Dyrygentura chóralna”. Jestem też absolwentką wydziału pedagogiki na Uniwersytecie Warszawskim.

Doświadczenie początkowo zdobywałam jako asystentka w chórze „Camerata Varsovia”, a następnie prowadząc własne zespoły, czyli Warszawski Chór Żeński Harfa oraz zespół wokalny Canta Rhei.

Zostałam nauczycielką, ponieważ chciałabym „zarażać” dzieci i młodzież pasją do śpiewu i pomóc im rozwijać się wokalnie.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia, próbuję maksymalnie wykorzystać jego potencjał, dając mu wyzwania, które jednocześnie będą go rozwijać i sprawiać mu radość oraz satysfakcję. 

Praca to dla mnie przede wszystkim pasja. Mam to olbrzymie szczęście, że robię w życiu to, co kocham.

Jestem osobą spokojną i cierpliwą, ale jednocześnie bardzo konsekwentną. Wymagam dużo zarówno od siebie, jak i od innych, ale mam w sobie dużo empatii. Do wszystkiego podchodzę  z entuzjazmem i pogodą ducha.

Gdybym nie pracowała w szkole, prawdopodobnie zajmowałabym tłumaczeniami seriali z języka angielskiego. Właśnie tym zajmowałam się zanim w stu procentach oddałam się chóralistyce.

Swoją własną szkołę podstawową wspominam bardzo dobrze. Zarówno w szkole I jak i II stopnia spotkałam wielu wspaniałych pedagogów, którzy zmienili moje życie i pomogli stać się pełnowartościowym muzykiem.

W czasie wolnym lubię spotykać się z rodziną i przyjaciółmi, czytać książki, komponować i jeździć na rowerze oraz łyżwach.


Karolina Berdyńska

kształcenie słuchu, rytmika

Jestem absolwentką Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Ukończyłam studia magisterskie na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej w zakresie dwóch specjalności: Prowadzenia zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych i Rytmiki.

Doświadczenie pedagogiczne zdobyłam poprzez praktyki dyrygenckie, prowadząc rytmikę w przedszkolach, szkołach muzycznych I i II stopnia. Jestem nauczycielem dyplomowanym w jednej z warszawskich szkół, w której od kilkunastu lat uczę muzyki i prowadzę chór szkolny.

Zostałam nauczycielką, ponieważ praca z dziećmi daje mi wiele satysfakcji. Muzyka to moja pasja a wiedzę, którą posiadam chcę przekazywać innym.

Kiedy dziecko przejawia uzdolnienia, to pomagam mu je rozwijać i cieszę się, że mam wpływ na dalszy rozwój muzyczny ucznia.

Praca to dla mnie przyjemność i wyzwanie w jednym.

Jestem osobą kreatywną, wrażliwą na piękno i pozytywnie nastawioną do świata. Twardo stąpam po ziemi, ale zawsze z uśmiechem na twarzy.Gdybym nie pracowała w szkole to i tak zajmowałabym się muzyką. Prowadzę indywidualne lekcje fortepianu i śpiewu rozrywkowego.

Swoją własną szkołę podstawową wspominam pozytywnie. To był dla mnie intensywny czas nauki dzielony między szkołą ogólnokształcącą a muzyczną. Nawiązałam wiele przyjaźni, które nadal utrzymuję.

Czas wolny spędzam zawsze bardzo miło.


Rafał Mokrzycki

Rafał Mokrzycki

fortepian

Ukończyłem Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu oraz z wyróżnieniem Universität für Musik und darstellende Kunst Wien w klasie kameralistyki.

Doświadczenie zdobyłem na konkursach oraz podczas kursów mistrzowskich i festiwali pianistycznych.

Zostałam nauczycielem, ponieważ bardzo lubię dzieci i praca z nimi daje mi ogromną satysfakcję.

Kiedy dziecko przejawia  uzdolnienia staram się zachęcić je do intensywniejszej pracy i wzbudzić w nim jeszcze większą miłość do muzyki.

Praca to dla mnie ważna część mojego życia muzycznego.

Moja osobowość pozwala mi na rzetelne wykonywanie pracy nauczyciela oraz pokonywanie stojących przede mną wyzwań. Dla mnie nie ma rzeczy niemożliwych. 🙂

Gdybym nie pracował/a w szkole to zarażałbym swoją pasją do muzyki w inny sposób – poprzez koncerty albo warsztaty muzyczne dla najmłodszych.

Swoją własną szkołę podstawową wspominam z sentymentem… To był czas łączenia dwóch szkół – podstawowej i muzycznej I stopnia, a więc zarówno ciężkiej pracy, jak i pierwszych sukcesów konkursowych oraz dzielenia się radością z wykonywania muzyki podczas audycji klasowych i małych koncertów.

W czasie wolnym pływam, czytam książki i obcuję z naturą, jeżdżąc na rowerze.


Łukasz Piotrowski

Łukasz Piotrowski

perkusja

Ukończyłem Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w klasie perkusji.

Swoje umiejętności doskonaliłem biorąc udział w licznych kursach mistrzowskich. Od 2008 roku zdobywam doświadczenie jako muzyk orkiestrowy współpracując z licznymi orkiestrami w Polsce i za granicą. Od sześciu lat pracuję w szkołach muzycznych I i II stopnia prowadząc klasę perkusji.

Praca z dziećmi i młodzieżą pozwala mi na dzielenie się swoimi doświadczeniami i zdobytą przeze mnie wiedzą. Do każdego ucznia podchodzę indywidualnie. Obok pracy nad techniką gry, staram się zachęcić swoich uczniów do odnajdywania własnego twórczego potencjału.

Praca pedagoga daje mi dużo satysfakcji, pozwala mi na rozwój osobisty. Moje duże zaangażowanie wiążę się z poczuciem odpowiedzialności za uczniów, których prowadzę. Jako aktywny muzyk orkiestrowy pragnę inspirować ich do poznawania szerokiej palety barw instrumentów perkusyjnych i zachęcić do uczestniczenia w koncertach i audycjach muzycznych.

W czasie wolnym…


Julia Mąkowska

fortepian


Jan Godek

akompaniator


Sekretariat szkoły

Dorota Drzymała w poniedziałki: 16.15–20.00, wtorki: 17.30–19.00 i czwartki: 16.15–20.00 w sali nr 3 Szkoły Wyższej
e-mail: nutka.sekretariat@serwer1643218.home.pl